Fri Fragt på ordrer over 1.000 kr!

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du de spørgsmål, som oftest stilles af vores kunder. De er inddelt i forskellige kategorier for hurtig og nem navigation.

At bestille

   + Jeg har lige bestilt en ordre men jeg ønsker at ændre nogle detaljer. Hvad skal jeg gøre?

Skriv venligst en mail direkte til vores kundeservice og lad os vide, hvilke ændringer du ønsker at gøre. Da ordrer kan gå i produktion ganske hurtigt, er det vigtigt, at du gør dette så hurtigt som muligt, så vi kan nå at ændre i ordren før tekstilet til dit tøj er skåret.

   + Jeg vil gerne bestille en gave til en anden person. Hvad skal jeg gøre?

For at være sikker på at gaven kommer til den rigtige adresse, skal du ændre adresseoplysningerne i din profil, til adressen på den person du ønsker at sende gaven til. Dette er især vigtigt, hvis du ønsker at bestille til nogen der bor i et andet land end dig selv, i betragtning af at forskellige valutaer og skat kan påvirkes. Skift venligst første adresseoplysningerne tilbage til din egen adresse, efter at pakken er blevet afsendt.

   + Hvad er den hurtigste måde at bestille et gavekort på?

Vi tilbyder dig mulighed for et overfør bart gavekort, hvis beløbet for ordren betales ved samme tid, som ordren er placeret. Du skal bare vælge Download som leveringsmetode og gavekortet vil være tilgængeligt som en pdf-fil, efter at ordren er blevet placeret. Vi vil også automatisk sende dig en e-mail med filen til den e-mailadresse der er angivet i din profil. Hvis du bestiller en gave til nogen der bor i et andet land, skal du huske at skifte til det pågældende land for at få den rigtige valuta på gavekortet.

   + Jeg har designet en fantastisk skjorte/par chinos/etc. i min sidste ordre. Hvordan bestiller jeg med de samme målinger og design uden at starte forfra?

Det er enkelt: bare logge ind på din kundekonto og gå til dine tidligere ordrer. Klik på det tøj som du ønsker at genbestille, og indstillingen Opdater skjortedesigneren vises. Klik der og dit tøj vises i designeren. Nu kan du enten ændre detaljer i design og måling eller bare sætte tøjet i din indkøbsvogn med det samme. Bemærk venligst, at ikke alle tekstil og design muligheder vil være tilgængelig - i det tilfælde vil et pop-up vindue vises for at informere dig om dette.

   + Jeg vil gerne gemme min indkøbskurv/design.

Du kan blot tilføje dit designede tøj til din indkøbskurv og derefter klikke på Gem indkøbskurv. Dine designs vil blive gemt i 7 dage, og indkøbskurven kan genoprettes af dig inden for denne tidsramme.

Tekstiler

   + Hvor kan jeg lære mere om tekstiler?

På vores hjemmeside kan du læse mere om de tekstiler, som vi bruger til vores tøj. I afsnittet Tekstiler kan du søge efter forskellige mønstre og typer af vævning. Her vil du også finde mere information om et bestemt stof, og du kan bestille prøver ved at klikke på den røde sakssymbol for at tilføje en tekstilprøve til din prøvebog.

Betaling

   + Mit gavekort blev ikke accepteret. Hvad skal jeg gøre?

I så fald bedes du kontakte vores kundeservice angiv hele koden som står skrevet på gavekortet samt beløbet.

Levering og forsendelsesomkostninger

   + Hvor lang er leveringstiden?

Vores forventede leveringstid af skræddersyet tøj er ca. 10-20 arbejdsdage. For andre varer såsom tekstilprøver, gavekort, slips, manchetknapper osv. er leveringstiden 2-5 arbejdsdage. Du kan altid kontrollere status på din ordre via din kundekonto. Så snart din ordre er blevet afsendt, vil du modtage en bekræftelse via e-mail med trackingoplysninger (hvis de findes).

   + Hvad er forsendelsesomkostningerne?

Produkter Pris
Letvægts varer som måling bånd og tekstilprøver 10 kr
Tilbehør såsom slips og manchetknapper samt skjorter, chinos og andre mellem-og tunge varer 49 kr

Forsendelsen er altid fri for ordrer over 1.000 kr.

Ekstra omkostninger kan opstå, når en særlig levering metode eller opdelt leverance er valgt.

   + Hvilke transportfirmaer kan jeg vælge?

Små artikler som gavekort, måling bånd, tekstilprøver og tilbehør sendes altid med almindelig post og kan ikke spores.

Ordrer, der indeholder beklædningsgenstande leveres med DHL.

   + Hvad er status for min ordre?

Du kan kontrollere status for din ordre til enhver tid via din kundekonto. For skræddersyet tøj, er status for din ordre opdelt i seks forskellige faser som anført nedenfor:

  • Afventer godkendelse - Vi gennemgår dine målinger og kontakte dig, hvis det er nødvendigt. Ellers vil din ordre blive godkendt til produktion så hurtigt som muligt. Hvis en ordre er angivet som venter på godkendelse i mere end tre dage, efter du har bestilt, kan det betyde at vi venter på et svar fra dig om målinger, som vi sendte ud efter at du har afgivet ordren. En anden almindelig årsag er, at vi venter på at betalingen skal registreres, hvis en forudbetalt metode som bankoverførsel blev valgt til din ordre.
  • Venter på produktion - Ordren er blevet godkendt og vil blive tildelt i henhold til kapacitet i produktionslinjen.
  • I produktionen - det betyder, at din ordre er gået i produktion.
  • I transit til DC - De færdige beklædningsgenstandene transporteres fra skrædderiet i Sri Lanka til vores distributionscenter i Sverige.
  • Afventer fordeling - Tøjet/s er ankommet til vores distributionscenter og vil blive sendt til dig inden for kort.
  • Sendt - Ordren er blevet sendt fra os i Sverige, og du vil snart modtage den. Når vi har afsendt din ordre, vil du automatisk modtage en bekræftelse e-mail med relevante oplysninger om sporing af forsendelsen (hvis muligt).

Så snart din ordre er blevet afsendt af os, vil du modtage en bekræftelses e-mail med trackingoplysninger (hvis de findes).

   + Tracking link virker ikke. Hvad skal jeg gøre?

Det kan tage op til 24 timer efter at en pakke er blevet afsendt af os indtil tracking link viser resultater. Hvis det ikke kan spores efter denne periode, bedes du kontakte vores kundeservice, så vi kan undersøge sagen yderligere.

   + Sporingen siger, at min ordre ikke blev leveret på grund af forkert adresse. Hvad skal jeg gøre?

Det kan for eksempel ske hvis din leveringsadresse er i en større kontorbygning. Venligst kontakt vores kundeservice og opgive et telefonnummer, så vi kan bede vores logistikpartner om at kontakte dig og arrangere en ny leverance.

   + Jeg har ikke modtaget tracking oplysninger om min ordre. Hvorfor?

Bemærk, at hvis pakken er afsendt med almindelig post (dvs. svensk postvæsen), er en sporing ikke mulig. Hvis du gerne vil følge din pakke, skal du vælge en sporbar levering metode, såsom Bring, GLS/Schenker eller DHL hvis den er tilgængelig.

Etik

   + Hvor er dit skræddersyet tøj produceret?

Vi producerer alle skræddersyede produkter i en skrædder butik der ejes og drives af os i Sri Lanka. Alt personale er ansat af os, og vi har derfor fuldt overblik over arbejdsforhold, lønninger, miljøforhold etc. Som følge heraf kan vi garantere, at alle produktionsprocesser udføres under retfærdige og velholdte betingelser.

   + Hvor stammer tekstilerne fra?

I øjeblikket køber vi stof fra førende leverandører i Indien, Kina og Sri Lanka. Alle vores leverandører har aftalt og underskrevet vores Code of Conduct. Læs mere [PDF].

Reklamation og returneringer

   + Jeg har lige pakket min skjorte op og den har nogle pletter. Hvad skal jeg gøre?

Det kan ske, at der er rester af skrædderens kridt tilbage på tøjet og i nogle tilfælde mønstre fra strygningsprocessen. Vask venligst tøjet, i henhold til vaskeanvisningerne uden brug af ekstra behandling eller blegemiddel. Skulle der stadig være en plet bagefter, så send os et billede af det til vores kundeservice, så vi kan undersøge dette nærmere.

   + Jeg bestilte tøj og det passer ikke. Hvad skal jeg gøre?

Som for alle produkter, der skal vaskes i henhold til vaskeanvisningerne inde i tøjet, skal du vaske det først. Vi tilføjer en vis mængde af stof under fremstillingen for at tage højde for den krympning, som forekommer under de første par gange. Hvis du har bestilt for første gang, eller med nye eller ændrede målinger, så send os nogle billeder af dig iført tøjet (bag-og forside). Stå oprejst og afslappet med begge armene hængende løst fra siderne.

   + Jeg vil gerne returnere varen. Hvad skal jeg gøre?

Tilbehør som slips og manchetknapper skal ikke vise noget tegn på brug og skal returneres i den originale emballage. Hvis du ikke er tilfredse med skræddersyet töj efter mål, bedes du komme i kontakt med os så vi kan finde den bedst mulige løsning.

Kundeservice

   + Hvorfor tilbyder I ikke kundeservice via telefon?

For at opretholde en lav omkostningsstruktur har vi besluttet at kun tilbyde kundesupport via e-mail. Vi stræber altid efter at besvare din forespørgsel inden for 24 timer, mandag til fredag. Skulle du ikke modtage et svar fra os inden for den givne tidsramme, bedes du venligst at kontakte os igen.