Vilkår - Danmark

Din valuta er: DKK.

Gyldighed

Når du foretager et køb via Tailor Stores hjemmeside, er aftalen mellem kunden (dig), der skal være minimum 18 år, og detailforhandleren (Tailor Store) juridisk bindende. Ved andre aftaletyper bedes du kontakte os, inden købet afsluttes. Så snart ordren er gennemført, fremsender Tailor Store en bekræftelsesmail til den e-mailadresse, der er blevet angivet under den pågældende kundeprofil. Det er således dit ansvar som kunde at indtaste en korrekt adresse og kontrollere ordrebekræftelsen for eventuelle fejl. Det er endvidere vigtigt, at du straks kontakter os, hvis du ønsker at ændre eller rette eventuelle detaljer i din ordre. Når en skræddersyet beklædningsgenstand er blevet skåret ud (hvormed produktionen er påbegyndt), kan der ikke foretages yderligere ændringer. Oplysninger om status for ordren er tilgængelig via kundekontoen. Så snart ordren er afsendt, bliver der fremsendt en e-mail med trackingnummer. Når varerne er modtaget af dig som kunde, betragtes aftalen som værende gennemført.

Bestilling

De viste produktbilleder af de enkelte beklædningsgenstande kan variere lidt i design og farve, alt efter computerskærmens opløsning. Farvegengivelsen bør derfor betragtes som værende vejledende. Hvis du vil se og føle stoffet, anbefaler vi altid, at du bestiller en farveprøve fra menuen Tekstiler.

Priser

Priser vist på denne hjemmeside omfatter 25% moms. Det endelige beløb af ordren vil blive vist i indkøbsvognen, og ingen ekstra gebyrer tilføjes. Forsendelser af ordrer er altid toldfrie inden for EU.

Det samlede beløb for ordren vil blive vist under indkøbskurven, og der pålægges ingen andre gebyrer. Ordrer er toldfrie inden for EU.

Betaling

Du kan vælge mellem følgende betalingsmåder:

  • VISA eller MasterCard via betalingstjenesten, Paynova, som er PCI-DSS-certificeret. Paynova håndterer og beskytter alle følsomme kreditkortoplysninger, der sendes krypteret via SSL-teknologien. Der pålægges ikke gebyrer.
  • Klarna Faktura
  • PayPal
  • Klarna konto

Så snart købssummen er blevet betalt, vil ordren blive behandlet i vores system. Ved betaling med kreditkort eller andre direkte betalingsmetoder bliver du debiteret direkte.

Cookies og sikkerhed

En cookie er en lille datafil, som lagres af din browser på din computer. Cookies gør dig i stand til at bestille varer på vores hjemmeside og tillader os at forbedre og personliggøre din shoppingoplevelse. Vi anvender ikke cookies til f.eks.

  • Lagring af indholdet i din indkøbskurv
  • Styring af personlige indstillinger, såsom sprog og land
  • Analyse af besøgsstatistik og adfærd

Du kan indstille din browser, så den advarer den dig om brugen af cookies, ligesom du kan vælge at deaktivere alle cookies. Dette kan ske via indstillingerne på din webbrowser (f.eks. Internet Explorer eller Mozilla Firefox). Alle webbrowsere fungerer forskelligt, så vi henviser gerne til hjælp-menuen. Hvis du deaktiverer cookies, kan det resultere i, at du ikke kan bruge vores hjemmeside og dens funktioner på optimal vis.

Levering

Når du placerer en ordre, modtager du information om den forventede leveringstid. Denne beregning er baseret på den nuværende produktionstid samt den tid, det tager at sende en ordre fra skrædderiet i Sri Lanka til din bopæl.

Leveringstiden skal betragtes som værende et skøn. Vi overvåger produktionen, luftfragt og leverancer grundigt og gør alt, hvad vi kan for at levere din ordre så hurtigt som muligt.

Tailor Store AB er ikke ansvarlig for eventuelle tab, ekstra omkostninger eller skader, der opstår som følge af en forsinket levering.

Vælger du ikke at afhente din pakke på udleveringsstedet, opkræver vi 299 kr, der svarer til de faktiske administrationsomkostninger. Husk derfor altid at afhente din ordre inden for 14 dage, der regnes fra det tidspunkt, hvor pakken ankommer til posthuset eller udleveringsstedet.

Når din ordre er overleveret til det lokale fragtfirma, modtager du automatisk en e-mail fra os med et trackingnummer.

Under “Min side” kan du altid tjekke din ordrestatus.

Fortrydelsesret

I overensstemmelse med Forbrugeraftaleloven om fortrydelsesret ved fjernsalg kan forbrugeren som hovedregel udnytte sin fortrydelsesret. Omfatter fjernsalget imidlertid en vare, der er fremstillet i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer eller personlig præferencer, kan forbrugeren såvel som den erhvervsdrivende give afkald på fortrydelsesretten. Når du accepterer denne aftale, godkender du således, at fortrydelsesretten ikke gør sig gældende ved køb af Tailor Stores skjorter, poloshirts, chinos, jakker/frakker, undertøj og andre specialfremstillede produkter. Specialfremstillede produkter omfatter færdige designforslag og valg af mål fra standardstørrelser. Gælder købet imidlertid andre produkter, gør de almindelige bestemmelser sig gældende, og forbrugeren har en fortrydelsesret på 14 dage, der gælder fra den dag, varen modtages. Det er tilladt at tjekke varen og prøve den på. Fortryder du derefter købet, og har du taget hensyn til ovennævnte begrænsninger for specialfremstillede produkter, kan du efter at have kontaktet vores kundeservice returnere varen i den originale emballage. Bemærk venligst, at varen skal være i uforandret stand. Tailor Store kan udregne en værdiforringelse, hvis produktet betragtes som værende brugt.

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sverige

Tolerancer

Tailor Stores skræddersyede produkter syes altid efter de mål, du indtaster. Hvis du vælger at få syet et produkt efter egne mål, korrigeres disse til den model, du vælger i bestillingsprocessen (såsom figursyet, normal eller casual). Valget er helt og holdent dit. Hvis du vælger, at skjorten skal syes efter mål fra en af dine egne skjorter, syes skjorten præcis efter disse mål. Vi kan dog ikke garantere, at sømmene og designet svarer nøjagtigt til din ”gamle” skjorte. Vi accepterer generelt mindre afvigelser fra de angivne mål. Bemærk også, at vi tilføjer en vis mængde stof til vores beklædningsgenstande under produktionen, der tager højde for, at et produkt kan krympe under de første vaske. Den tilsatte mængde afhænger meget af selve stoffet og kan derfor variere. Vi kan ikke garantere, at et produkt i en standardstørrelse har en perfekt pasform, og vi anbefaler derfor, at du bruger dine personlige mål i stedet. Antallet af knapper kan variere afhængigt af tøjets størrelse. Skrædderen vælger den bedste løsning for hver unik beklædningsgenstand. Nogle gange vælger skrædderen at sy den nederste knap skjult af æstetiske grunde. Dameskjorter får nogle gange en skjult ekstra knap mellem to af knapperne ved brystet for at undgå gap. Bemærk, at der i nogle tilfælde kan være kridtmærker eller mærker fra strygning af tøjet. Dette forsvinder normalt uden nogen former for ekstra behandling under den første vask. Beklædningsgenstande, der er fremstillet ud fra forskellige ruller materiale, kan variere en smule i farvenuancen. Skulle der opstå problemer, bedes du kontakte os, så vi sammen kan finde en passende løsning.

Garanti

Hvis målene eller designet for den skræddersyede beklædningsgenstand, du har bestilt, ikke stemmer overens med din bestilling, tilbyder vi dig et nyt produkt ganske gratis ved at kreditere din kundekonto. Bemærk venligst, at uudnyttede kreditter på din Tailor Store kundekonto udløber efter et år. Tailor Store betaler også returforsendelser under den betingelse, at du returnerer produktet i den samme emballage som ved leveringen, ligesom du skal vælge den billigste forsendelsesmetode. Desuden er dit ansvar at indtaste de korrekte mål under din profil.

Pasformsgaranti

Tailor Store tilbyder kun én nyproduktion eller justering pr. kunde og beklædningsgenstand. Garantien dækker ikke tøj, der er bestilt i en standardstørrelse. Erstatningsproduktet skal være den samme type beklædningsgenstand og af samme værdi som det oprindelige produkt. Vi har ret til at indhente billeder, så vi kan vurdere, hvordan tøjet sidder på din krop, hvorefter vi kan hjælpe dig med de forskellige mål. Garantien dækker ikke marginelle justeringer inden for vores tolerancerammer, eller hvis produktet svarer til den bestilte tøjmodel, pasform eller design. Garantien gælder ikke virksomhedskunder/B2B.

Kræver den pågældende beklædningsgenstand mindre tilpasninger, tilbyder vi justeringer hos en lokal skrædder op til det angivne beløb.

Beløbsgrænser i forbindelse med justering hos skrædder:

Skjorte: 150 kr
Poloshirt: 150 kr
Chinos: 200 kr
Komplet jakkesæt: 500 kr
Kun jakke: 300 kr
Kun bukser: 200 kr

Overstiger omkostningerne for justeringen det angivne beløb, betales restbeløbet af kunden selv.

Følg disse trin, når vi har godkendt en tilpasning hos din lokale skrædder:

  • Besøg din lokale skrædder og få justeringer udført inden for 20 dage, gældende fra at vi har godkendt din forespørgsel.
  • Send din kvittering fra din skrædder sammen med de ændringer, der er foretaget, i en mail til kundeservice@tailorstore.dk eller til nedenstående postadresse.
  • Dine udgifter bliver krediteret din konto på Tailor Store.

I de tilfælde, hvor Tailor Store ikke mener, at tøjet kan justeres af en lokal skrædder, syer vi en ny beklædningsgenstand – uden ekstra omkostninger.

  • Send produktet til Tailor Store inden for 5 dage efter afgørelsen. Fragtomkostninger betales af kunden. Vi kan ikke drages til ansvar for forsendelser, der går tabt under transporten.

Tailor Store Sweden AB
Att: Adjustments
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sverige

  • Opdatér din målprofil med de personlige mål, vi har foreslået.

Service

Vi stræber efter at holde vore omkostninger nede, så vi kan tilbyde konkurrencedygtige priser på vores produkter. Dette indebærer bl.a., at vi ikke tilbyder support over telefonen. Vi håndterer derfor al kundeservice via e-mail, hvor vi som regel svarer med det samme. Målet er dog at besvare alle e-mails inden for 24 timer på hverdage. Anvend kontaktformularen på hjemmesiden, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.

Personlige oplysninger

Tailor Store er ansvarlig for alle de personoplysninger, du som kunde videregiver til os. Dine personoplysninger vil blive behandlet af Tailor Store i forbindelse med oprettelsen af din kundekonto. Hverken personoplysninger eller e-mailadresse vil blive udleveret til en tredjepart. Læs mere om vores privacy policy her.

Tvister

Enhver tvist skal afgøres ved enten Forbrugerklagenævnet eller European Commission Online Dispute Resolution (ODR EU).

ARN: http://www.arn.se/

ARN på andre sprog: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr

Force Majeure

I tilfælde af krig, naturkatastrofer, konflikter på arbejdsmarkedet, indgreb foretaget af de lokale myndigheder, udeblevne leverancer fra underleverandører, ekstra omkostninger eller lignende hændelser, der ligger uden for Tailor Stores kontrol, og hvilke vi med god grund ikke har kunnet forudse, og som forårsager, at vi ikke kan opfylde vores forpligtelser over for kunden, kan Tailor Store som virksomhed ikke holdes ansvarlig for diverse forsømmelser.