Ofte stillede spørgsmål

Her finder du de spørgsmål, som oftest stilles af vores kunder. De er inddelt i forskellige kategorier for hurtig og nem navigation.

Bestilling

   + Jeg har lige bestilt en vare, men jeg ønsker at ændre min bestilling. Hvad skal jeg gøre?

Skriv venligst en mail direkte til vores kundeservice og fortæl os, hvilke ændringer du gerne vil foretage. Eftersom en ordre kan gå i produktion relativt hurtigt, er det vigtigt, at du sender din besked til os hurtigst muligt, så vi kan nå at ændre i ordren, før vi skærer i den ønskede tekstil.

   + Jeg vil gerne bestille en gave til en anden person. Hvad skal jeg gøre?

Vil du gerne være sikker på, at gaven når frem til den rigtige adresse, skal du ændre adresseoplysningerne i din profil. Indtast her adressen for den person, du ønsker at sende varen til. Dette er især vigtigt, hvis du ønsker at bestille til nogen, der bor i et andet land end dig selv. Husk, at adresser i andre lande kan medføre ændringer i valuta og skat. Ændr først adresseoplysningerne på ny, når pakken er blevet afsendt.

   + Hvad er den hurtigste måde at bestille et gavekort på?

Du kan vælge Download som leveringsmetode, hvorefter gavekortet vil være tilgængeligt som en pdf-fil, efter at ordren er blevet placeret og betalt. Vi sender også automatisk en e-mail med filen til den e-mailadresse, der er angivet under din profil. Hvis du bestiller et gavekort til nogen, der bor i et andet land, skal du huske at skifte til det pågældende land for at få den rigtige valuta på gavekortet.

   + Jeg har designet en fantastisk skjorte i min seneste ordre. Hvordan bestiller jeg en vare med de samme mål og design – uden at skulle begynde forfra?

Det er ligetil. Log ind på din kundekonto og gå til dine tidligere ordrer. Klik på den beklædningsgenstand, som du ønsker at genbestille. Herefter vises indstillingen Opdatér skjortedesigneren. Klik, og dit tøj vises i designeren. Nu kan du enten ændre detaljer i design og mål eller bare lægge varen i din indkøbsvogn med det samme. Bemærk venligst, at ikke alle tekstiler og designmuligheder vil være tilgængelige. Er det tilfældet, vil et pop-up vindue informere dig herom.

   + Kan jeg gemme min indkøbskurv/mit design?

Tilføj de ønskede beklædningsgenstande til din indkøbskurv. Sørg for, at du er logget ind. Nu gemmes dit tøj automatisk i din indkøbskurv de næste 14 dage.

Tekstiler

   + Hvor kan jeg lære mere om tekstiler?

På vores hjemmeside kan du læse mere om de tekstiler, som vi bruger til vores tøj. I afsnittet Tekstiler kan du søge efter forskellige mønstre og typer af vævning. Her vil du også finde mere information om et bestemt stof, og du kan bestille prøver ved at klikke på den røde saksesymbol for at tilføje en tekstilprøve til din prøvebog.

Betaling

I indkøbskurven kan du indtaste din gavekortkode, og du har mulighed for at indtaste flere koder, hvis du har modtaget flere gavekort. Hvis du ikke bruger det fulde beløb, bliver det resterende beløb gemt på gavekortet. Næste gang du handler her på hjemmesiden, benytter du dig blot af den samme kode.

   + Mit gavekort blev ikke accepteret. Hvad skal jeg gøre?

I så fald bedes du kontakte vores kundeservice. Angiv hele koden, som står skrevet på gavekortet, samt beløbet.

Levering og forsendelsesomkostninger

På denne side kan du læse alt om leverancer, leveringstider og fragtomkostninger

Etik

   + Hvor er dit skræddersyet tøj produceret?

Vi producerer alle skræddersyede produkter i en skrædderbutik, der ejes og drives af os i Sri Lanka. Vi har personligt ansat samtlige medarbejdere, og vi har derfor et komplet overblik over arbejdsforhold, lønninger og miljøforhold etc. Som følge heraf kan vi garantere, at alle produktionsprocesser udføres under fair forhold.

   + Hvor stammer tekstilerne fra?

I øjeblikket køber vi stof fra førende leverandører i Indien, Kina og Sri Lanka. Alle vores leverandører har aftalt og underskrevet vores Code of Conduct. Læs mere [PDF].

Reklamation og returneringer

   + Jeg har lige pakket min skjorte op, og den har nogle pletter. Hvad skal jeg gøre?

Det sker, at der kan ses rester fra skrædderens kridt på beklædningsgenstanden og i nogle tilfælde mønstre fra strygeprocessen. Vask venligst tøjet i henhold til vaskeanvisningerne uden brug af ekstra behandling eller blegemiddel. Skulle der stadig være en plet, så send et billede til vores kundeservice, så vi kan undersøge dette nærmere.

   + Jeg bestilte noget tøj, og det passer ikke. Hvad skal jeg gøre?

Vask beklædningsgenstanden og følg anvisningerne ganske nøje. Vi tilføjer en vis mængde stof under fremstillingen for at tage højde for den krympning, som forekommer under de første vaske. Hvis det er din allerførste bestilling, eller du for nylig har indsat nye mål, så send os nogle billeder, hvor du er iført tøjet (for og bag). Stå oprejst og afslappet med begge arme hængende ned langs siden.

   + Jeg vil gerne returnere varen. Hvad skal jeg gøre?

Eftersom alle vores skjorter, chinos, poloskjorter, undertøj, jakkesæt og frakker er syet efter dine mål, kan disse ikke sælges til andre. Der er derfor ikke mulighed for at returnere varerne. Er det din første ordre, kan du drage fordel af vores pasformsgaranti. Send os venligst et par billeder, hvor du bærer den givne beklædningsgenstand. Stå lige med armene afslappet langs kroppen (for og bag). Notér, hvad du ikke er tilfreds med, og send kommentarerne til vores kundeservice.

Striktrøjer, T-shirts og tilbehør såsom slips, butterfly, lommeklude, bælter, strømper og manchetknapper kan returneres eller ombyttes inden for 14 dage. Send dem ubrugt stand samt i original emballage til:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sverige

Du er ansvarlig for varens stand, indtil vi modtager returvaren. Ordre- eller kundenummer skal være angivet. Notér også, om du ønsker tilbagebetaling eller vil ombytte til en anden vare.

Kundeservice

   + Hvorfor tilbyder I ikke kundeservice via telefon?

For at opretholde en lav omkostningsstruktur har vi besluttet at kun tilbyde kundesupport via e-mail. Vi stræber altid efter at besvare din forespørgsel inden for 24 timer, mandag til fredag. Modtager du ikke et svar fra os inden for den givne tidsramme, bedes du venligst kontakte os på ny.