Menu

Ofte stillede spørgsmål

Her finder du de spørgsmål, som oftest stilles af vores kunder. De er inddelt i forskellige kategorier for hurtig og nem navigation.

At bestille

   + Jeg har lige bestilt en ordre men jeg ønsker at ændre nogle detaljer. Hvad skal jeg gøre?

Skriv venligst en mail direkte til vores kundeservice og lad os vide, hvilke ændringer du ønsker at gøre. Da ordrer kan gå i produktion ganske hurtigt, er det vigtigt, at du gør dette så hurtigt som muligt, så vi kan nå at ændre i ordren før tekstilet til dit tøj er skåret.

   + Jeg vil gerne bestille en gave til en anden person. Hvad skal jeg gøre?

For at være sikker på at gaven kommer til den rigtige adresse, skal du ændre adresseoplysningerne i din profil, til adressen på den person du ønsker at sende gaven til. Dette er især vigtigt, hvis du ønsker at bestille til nogen der bor i et andet land end dig selv, i betragtning af at forskellige valutaer og skat kan påvirkes. Skift venligst første adresseoplysningerne tilbage til din egen adresse, efter at pakken er blevet afsendt.

   + Hvad er den hurtigste måde at bestille et gavekort på?

Vi tilbyder dig mulighed for et overfør bart gavekort, hvis beløbet for ordren betales ved samme tid, som ordren er placeret. Du skal bare vælge Download som leveringsmetode og gavekortet vil være tilgængeligt som en pdf-fil, efter at ordren er blevet placeret. Vi vil også automatisk sende dig en e-mail med filen til den e-mailadresse der er angivet i din profil. Hvis du bestiller en gave til nogen der bor i et andet land, skal du huske at skifte til det pågældende land for at få den rigtige valuta på gavekortet.

   + Jeg har designet en fantastisk skjorte/par chinos/etc. i min sidste ordre. Hvordan bestiller jeg med de samme målinger og design uden at starte forfra?

Det er enkelt: bare logge ind på din kundekonto og gå til dine tidligere ordrer. Klik på det tøj som du ønsker at genbestille, og indstillingen Opdater skjortedesigneren vises. Klik der og dit tøj vises i designeren. Nu kan du enten ændre detaljer i design og måling eller bare sætte tøjet i din indkøbsvogn med det samme. Bemærk venligst, at ikke alle tekstil og design muligheder vil være tilgængelig - i det tilfælde vil et pop-up vindue vises for at informere dig om dette.

   + Jeg vil gerne gemme min indkøbskurv/design.

Tilføj dit designede tøj, som du ønsker at gemme i din indkøbskurv, sørg for at du er logget ind. Nu gemmes dit tøj i din indkøbskurv automatisk i 14 dage.

Tekstiler

   + Hvor kan jeg lære mere om tekstiler?

På vores hjemmeside kan du læse mere om de tekstiler, som vi bruger til vores tøj. I afsnittet Tekstiler kan du søge efter forskellige mønstre og typer af vævning. Her vil du også finde mere information om et bestemt stof, og du kan bestille prøver ved at klikke på den røde sakssymbol for at tilføje en tekstilprøve til din prøvebog.

Betaling

I indkøbskurven kan du indtaste din gavekorts kode, du kan indtaste flere koder hvis du har flere gavekort. Hvis du ikke bruger det fulde beløb bliver resten gemt på gavekortet, og du indtaster den samme kode, næste gang du handler.

   + Mit gavekort blev ikke accepteret. Hvad skal jeg gøre?

I så fald bedes du kontakte vores kundeservice angiv hele koden som står skrevet på gavekortet samt beløbet.

Levering og forsendelsesomkostninger

På denne side kan du læse alt om leverancer, leveringstider og forsendelsesomkostninger

Etik

   + Hvor er dit skræddersyet tøj produceret?

Vi producerer alle skræddersyede produkter i en skrædder butik der ejes og drives af os i Sri Lanka. Alt personale er ansat af os, og vi har derfor fuldt overblik over arbejdsforhold, lønninger, miljøforhold etc. Som følge heraf kan vi garantere, at alle produktionsprocesser udføres under retfærdige og velholdte betingelser.

   + Hvor stammer tekstilerne fra?

I øjeblikket køber vi stof fra førende leverandører i Indien, Kina og Sri Lanka. Alle vores leverandører har aftalt og underskrevet vores Code of Conduct. Læs mere [PDF].

Reklamation og returneringer

   + Jeg har lige pakket min skjorte op og den har nogle pletter. Hvad skal jeg gøre?

Det kan ske, at der er rester af skrædderens kridt tilbage på tøjet og i nogle tilfælde mønstre fra strygningsprocessen. Vask venligst tøjet, i henhold til vaskeanvisningerne uden brug af ekstra behandling eller blegemiddel. Skulle der stadig være en plet bagefter, så send os et billede af det til vores kundeservice, så vi kan undersøge dette nærmere.

   + Jeg bestilte tøj og det passer ikke. Hvad skal jeg gøre?

Som for alle produkter, der skal vaskes i henhold til vaskeanvisningerne inde i tøjet, skal du vaske det først. Vi tilføjer en vis mængde af stof under fremstillingen for at tage højde for den krympning, som forekommer under de første par gange. Hvis du har bestilt for første gang, eller med nye eller ændrede målinger, så send os nogle billeder af dig iført tøjet (bag-og forside). Stå oprejst og afslappet med begge armene hængende løst fra siderne.

   + Jeg vil gerne returnere varen. Hvad skal jeg gøre?

Da alle vores skjorter, chinos, pigues, undertøj, jakkesæt og frakker er syet op efter bestilling efter dit design og dine målinger (selv om det er designforslag), kan disse ikke sælges til andre og kan ikke blive returneret. Er det din første ordre kan du drage fordel af vores pasforms-garanti, venligst send os et par billeder, hvor du har tøjet på. Stå lige med armene afslappet langs kroppen (forside og bagside). Skriv ned, vad du ikke er tilfreds med og send det til vores kundeservice.

Strikke trøjer, t-shirts og tilbehør såsom slips, butterflys, lommetørklæder, bælter, strømper og manchetknappar kan returneres eller byttes inden for 14 dage. Send dem ubrugt i original emballage til:

Tailor Store Sweden AB
Garnisonsgatan 48
254 66 Helsingborg
Sweden

Du er ansvarlig for varen, indtil den nor frem til os. Ordre eller kundenummer skal oplyses. Fortæl også, hvis du ønsker tilbagebetaling eller bytte til en anden vare.

Kundeservice

   + Hvorfor tilbyder I ikke kundeservice via telefon?

For at opretholde en lav omkostningsstruktur har vi besluttet at kun tilbyde kundesupport via e-mail. Vi stræber altid efter at besvare din forespørgsel inden for 24 timer, mandag til fredag. Skulle du ikke modtage et svar fra os inden for den givne tidsramme, bedes du venligst at kontakte os igen.